4 kroki do skutecznego SMS marketingu

Dla wielu przedsiębiorców kampanie SMS-owe jawią się jako drogie i mało skuteczne. Czy rzeczywiście tak jest? Nasze doświadczenie pokazuje, że to nieprawda. Wysyłka SMS-ów potrafi przynieść naprawdę spektakularny efekt (wystarczy wspomnieć, że SMS marketing zapewnia niemal 100% odczytywalności wiadomości), a ponadto jest znacznie tańsza niż np. wydruk i dystrybucja drukowanych ulotek. Jak wykorzystać potencjał tego narzędzia marketingowego? Oto X zasad, które sprawią, że zostaniesz mistrzem SMS marketingu!
2 4 kroki do skutecznego SMS marketinguŹródło: Źródło:

Zbierz własną bazę danych

… i zapomnij o kupowaniu! Zebranie odpowiedniej ilości danych teleadresowych może być czasochłonne, ale z całą pewnością jest opłacalne. Kupując bazę numerów telefonicznych zbyt dużo ryzykujesz. Po pierwsze, zrealizowanie wysyłki SMS-ów do bazy danych o niepewnym pochodzeniu może okazać się nielegalne i przysporzyć Ci dużo problemów prawnych. Co więcej, SMS-y wysyłane do baz kupionych odnoszą znacznie niższą skuteczność. Takie zagrania mogą skutkować umieszczeniem Twojego numeru na czarnej liście niejednej osoby i znaczący spadek reputacji Twojej firmy. Lepiej będzie, jeśli postawisz na jakość, nie na ilość.

Daj odbiorcy coś wartościowego

Zanim wyślesz SMS-a do setki osób, zastanów się czy sam chciałbyś go dostać. Zadbaj o to, aby było w nim coś interesującego, przyciągającego uwagę i żeby odbiorca mógł wynieść z niego jakąś realną korzyść. Daj mu powód, żeby wykonać jakąś akcję i spraw, aby ten kolejny krok był dla niego jasny. Do SMS-a dołącz np. link do swojej strony lub zamieść w nim adres najbliższego sklepu stacjonarnego sygnowanego Twoim logotypem.

Automatyzuj to, co da się zautomatyzować

Wysyłka 1 000 SMS-ów numer po numerze to katorga, nie mówiąc już o jeszcze większych baz danych. Aby oszczędzić czas i zwiększyć efektywność swojej pracy, korzystaj z narzędzi, które zautomatyzują znaczną część całego procesu. Narzędzia takie jak edrone nie tylko wyślą SMS-y w najlepszym momencie, ale też pogrupują Twoich klientów np. według częstotliwości dokonywanych na Twojej stronie zakupów lub wartości koszyka danego kontrahenta.

Działaj z rozmachem, ale nie przesadź

Zanim wyślesz pierwszego SMS-a do swoich odbiorców, zastanów się, czy jednorazowa wiadomość tekstowa wystarczy. Jak pokazuje praktyka, lepsze rezultaty przynoszą długotrwałe i dobrze przemyślane kampanie. Zastanów się nad tym, czy warto przypominać swoim klientom o trwającej właśnie promocji kilkukrotnie, czy może włączyć akcje SMS marketingową do większego projektu, jakiejś szerzej zakrojonej akcji promocyjnej. Pamiętaj jednocześnie, aby nie przesadzić w drugą stronę. Zbyt częste, nachalne SMS-owanie może być najkrótszą drogą do czarnej listy kontaktów Twojego klienta. Wyczucie czasu to absolutna podstawa!

SMS marketing to wciąż niedoceniana metoda promocji, którą warto poznać nieco bliżej. Wysyłka SMS-ów do odpowiednio przygotowanej bazy numerów może przynieść realne korzyści – znaczący wzrost sprzedaży oraz polepszenie reputacji Twojej firmy. Należy jednak pamiętać, aby nie dzielić skóry na niedźwiedziu i podejść do tego tematu z rozmysłem. Tylko dobrze zaplanowana kampania SMS-owa ma szansę na prawdziwy sukces.

Źródło: Notka PR

23 thoughts on “4 kroki do skutecznego SMS marketingu

  1. Marusio says:

    Szczerze to trochę się już interesuje tematami wokół marketingu, bo studia mnie trochę zaangażowały, ale ogólnie nie słyszałem nawet o sms marketingu, a czytam sporo maagzynów typu social media manager, czy online marketing , blogi itp… Także duży plus i na pewno skłoni mnie to do częstszych wizyt 🙂 Dzięki !

  2. Również uważam, że nie jest to zbyt korzystna forma marketingu i raczej nasza firma nie będzie dobrze postrzegana rozsyłając spamy smsami.

      • Zależy czego miałaby dotyczyć dana kampania. Można w ramach SMSa dać odpowiedni kod rabatowy (tak często robią różne pizzerie). Można też w treści odnieść się do specjalnie utworzonej podstrony ja nowej subdomenie, na przyklad promocja.twojadomena.pl i na podstawie danych, które się zbierze z GA dokonywać pomiarów skuteczności tego typu kampanii.

  3. Jak dla mnie najważniejszą z tych rad jest zadanie sobie pytania czy sami chcielibyśmy dostać taką wiadomość. Niektórzy chyba pomijają ten krok i jakością swoich wiadomości znacząco zniechęcają do siebie. 😉

  4. Baza danych to podstawa, trzeba mieć ją żeby zacząć taki skuteczny marketing smsowy tylko skąd to pozyskać trzeba by zorganizować może jakiś konkurs sms i wtedy może ludzie zainteresowani by się zebrali i jakiś zalążek bazy by już był.

  5. Post dobrze informujący ale żeby zdobyć taką „dobrą” bazę danych i zaciekawić daną osobę – będzie naprawdę ciężko 🙂 Typowo spamerskie.. No chyba, że będzie sposób na „zwabienie” ludzi swoją treścią bądź konkursami – to już inna bajka 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.