Marketing automation – automatyzacja procesów marketingowych

W ostatnich latach pojawił się nowy trend – automatyzacja marketingu. Na czym ona polega i czy warto z niej korzystać? Tego dowiesz się w niniejszym artykule.
marketing-automation-–-automatyzacja-procesow-marketingowych1 Marketing automation – automatyzacja procesów marketingowych

Marketing automation co to jest?
Coraz więcej marketerów korzysta z zaawansowanych programów pozwalających dokładnie zaplanować kampanie i spersonalizować je pod konkretnych odbiorców. Współczesne rozwiązania integrują różne narzędzia i usługi, a także indywidualizują sposoby i kanały komunikacji. Dzięki temu informacja o danym produkcie trafia do docelowej grupy, a szanse na pozyskanie klientów stają się znacznie większe.

Marketing Automation jest pomocny w wielu różnych działaniach. Przede wszystkim pozwala na stworzenie spersonalizowanej bazy danych. Kontakty można sortować według różnych kryteriów, np. przedstawicieli firm, posiadaczy samochodów, itp. Możliwości są w zasadzie nieograniczone. Takie działania mają na celu dopasowanie grupy kontaktów do charakteru prowadzonego biznesu. Ponadto, można śledzić podejmowane przez Twoich odbiorców akcje – sprawdzać, kto otworzył maila czy kliknął w link w wiadomości. Wszystkie dane są zbierane w formie czytelnej grafiki, która pozwala na wyciągnięcie trafnych wniosków.

Narzędzia marketing automation
Możliwość obserwacji efektów kampanii pozwala na dokładną analizę skuteczności podejmowanych działań, a w razie konieczności na zmianę strategii marketingowej. W dowolnym momencie można sprawdzić raporty i wskaźniki, a tym samym zweryfikować, czy przyjęty plan marketingowy ma sens czy też warto go zmodyfikować. Czasem niewielkie zmiany powodują znaczny wzrost współczynnika konwersji i zwiększają zainteresowanie klienta produktem.

Nowoczesne systemy do automatyzacji marketingu takie jak iPresso umożliwiają generowanie różnego typu raportów. Dzięki temu można sprawdzać, czy prowadzone akcje mają sens czy też wymagają zmian. Wykresy są czytelne. Można porównywać jeden lub kilka różnych parametrów w dowolnych okresach czasowych. Współczesny marketing internetowy jest bardzo precyzyjny. Pozwala na wyciąganie szybkich i trafnych wniosków i poprawia jakość pracy. Wpływa też na większą sprzedaż.

marketing-automation-–-automatyzacja-procesow-marketingowych2 Marketing automation – automatyzacja procesów marketingowych

Marketing w firmie
Co ważne, Marketing Automation jest dedykowany nie tylko dużym korporacjom, które mają wiele oddziałów na całym świecie. Z systemu mogą korzystać także niewielkie firmy lokalne. Obsługa tych zaawansowanych programów jest bardzo prosta. Z jednego miejsca można wysłać mailingi przeznaczone do różnych grup odbiorców, sprawdzać czy wiadomości zostały otwarte przez klientów, a także zarządzać profilami w social media. Tym samym, niezależnie od wielkości firmy, można prowadzić skuteczne działania marketingowe dedykowane określonej grupie odbiorców.

Spersonalizowany kontakt z klientami skutkuje zwiększoną sprzedażą. Czasy, w których wysyłano do wszystkich odbiorców ten sam przekaz dawno się skończyły. Obecnie działania z zakresu marketingu internetowego są znacznie bardziej zróżnicowane. Przykładowo, mailing można dokładnie zaplanować. Coraz więcej firm tworzy indywidualne treści czy grafiki dostosowane do grupy odbiorców. Zauważono, że zmiana koloru czy modyfikacje w treści znacznie zmieniają odbiór komunikatów. Automatyzacja marketingu jest więc bardzo pomocna i dostępna dla każdego przedsiębiorcy. Bez względu na to, jak długo działa on na rynku.

Real Time Marketing definicja
Real Time Marketing to, najprościej mówiąc, marketing w czasie rzeczywistym. Pozwala on na zmiany treści i formy komunikatów w zależności od zachowań użytkowników. Bieżące modyfikacje contentu na stronie WWW, banerów, powiadomień czy pop-upów umożliwiają prowadzenie trafiającej w sedno komunikacji z użytkownikiem. System identyfikuje atrybuty użytkowników i dopasowuje do nich spersonalizowany komunikat. Real Time Marketing jest coraz chętniej wykorzystywany i sprawdza się w wielu branżach. Wpływa na popularność wielu firm. Sprawia, że w oczach odbiorców marka jest bardziej autentyczna, a to niewątpliwie powoduje wzrost współczynnika konwersji i przekłada się na sprzedaż.

 Źródło: Notka PR,

Przeczytaj również

Autostopem na koniec świata – humorystyczna ... Natrafiłem ostatnio na interesujący kanał w serwisie Youtube, w którym jego autor postanawia odbyć podróż liczącą ponad 20 000km na wschód Rosji wypos...
Sprzedaż dostępu do konta Steam, czy to jest legal... Jakiś czas temu moją uwagę zwróciły aukcje gier za kilka złotych w serwisie Allegro - głównie topowych gier, które możemy nabyć po kilka złotych tj. G...
Rekurencja w programowaniu. Jak działa rekurencja ... Rekurencja w programowaniu - podstawy krok po kroku. Jak działa rekurencja ? Ucząc się podstaw programowania w dowolnym języku, w końcu będziemy zmus...
Optymalizacja Watch Dogs – zwiększenie ilośc... Optymalizacja Watch Dogs. Jak zwiększyć płynność w grze Watch Dogs. Uruchamiamy Watch Dogs na słabszym komputerze. Watch Dogs to gra akcji wydana prz...

7 thoughts on “Marketing automation – automatyzacja procesów marketingowych

  1. Jestem w szoku po przeczytaniu tego artykułu. Jak moja wiedza na ten temat jest mała…
    Nie miałam pojęcia o takich narzędziach jak i możliwości automatyzacji. Muszę chyba częściej tu zaglądać 🙂

  2. Słowo klucz – segmentacja! Musi być i to właśnie automatyczna. Zapraszamy na darmowy webinar na ten temat w każdy czwartek do YouLead. Nic tak nie otwiera oczu, jak konkretne przykłady wdrożeń.

  3. Bardzo fajny i przydatny artykuł. Marketing się rozwija teraz coraz bardziej widzę że firmy coraz wiecej inwestują w marketing jakikolwiek a nie spodziewałem się, że jest taka automatyzacja.

  4. Z tego co widzę na rynku wszystko dąży do automatyzacji. To dobrze rokuje. Przyjemny jest twój artykuł, pozwala od początku dobrze wszystko zrozumieć i się nie zgubić. Pozdrawiam 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.