Nie zarobisz już na filmikach z gier w Youtube ! Zarabianie na Youtube ograniczone przez Content ID.

System Content ID na Youtube – czym jest i co zmienia w sposobie zarabiania ? Ograniczenia Content ID na YT !

Jeżeli dotychczas zarabiałeś na reklamach poprzez umieszczanie filmików w serwisie Youtube, to teraz może się to zmienić ! Sporo zamieszania w ostatnim czasie wprowadził system rozpoznający zawartość tzw. Content ID, o którym powiemy sobie trochę dalej. Kto straci, a kto zyska na wprowadzeniu Content ID ? Przeczytaj, czy powinieneś zacząć się bać o swoje zarobki na YT, czy możesz spać spokojnie.

zarabianie-na-youtube-300x181 Nie zarobisz już na filmikach z gier w Youtube ! Zarabianie na Youtube ograniczone przez Content ID.

Zmiana monetyzacji Youtube – o co właściwie chodzi ?

Na przełomie tego roku wielu vlogerów (osoba blogująca poprzez wideo) umieszczających materiały w serwisie Youtube dostało powiadomienia na skrzynkę e-mail o rozpoczęciu testów zgodności praw autorskich wrzuconych przez nich materiałów. Dostało się nie tylko młodym i mniej znanym twórcom, ale również wielkim podmiotom tj. Game Informer, czy Jim Sterling.

Najbardziej zagrożone są osoby, które umieszczają w serwisie Youtube treści, do których nie mają praw autorskich – czego naturalną konsekwencją jest blokowanie tych materiałów przez serwis YT.

Nie mniej oberwało się również tym, którzy umieszczają w internecie gameplay’e z gier – głównie zwiastuny, oraz muzykę z gier. O ile można przyczepić się do „suchego” trailera z gry, o tyle innym materiałem staje się okraszone komentarzem wideo. Wielu vlogerów chcąc skomentować nadchodzące gry umieszcza w filmie zwiastuny z gier, które mają stanowić jedynie „tło” całego materiału. I tutaj moim zdaniem tkwi rozwiązanie problemu ! Jeżeli stworzymy materiał, który będzie stanowił samoistną całość, a wszelkie przerywniki filmowe z gier będą uzupełniały treść, służyć wyjaśnieniu, lub analizie to według mnie proporcje zostają zachowane i nie powinniśmy bać się usunięcia wideo z serwisu Youtube.

System Content ID – co to takiego ?

Zadaniem systemu Content ID jest wyłapywanie materiałów naruszających prawa autorskie i zarządzanie nimi przez właścicieli praw autorskich. To właściciel praw będzie decydował o tym, co ma się stać z filmem opublikowanym w serwisie Youtube – będzie on mógł min:

  • wyciszyć muzykę
  • zablokować materiał
  • wyłączyć emisję reklam
  • śledzić statystyki

W skrócie system Content ID porównuje każdy materiał wrzucony do Youtube z materiałem wzorcowym dostarczonym przez użytkownika.

Dużo zależy od restrykcyjności systemu Content ID – zdarzały się przypadki, że usunięto materiały z gry GTA V ponieważ w tle leciała ścieżka dźwiękowa z zaimplementowanego w grze radia…. paranoja ?! Zgłaszano również naruszenia praw autorskich wobec niezależnych developerów min. Mike’a Bithella, oraz Terry’ego Cavanagh wobec utworów, które sami skomponowali.

Kto powinien bać się Content ID Youtube ?

Najczęściej powodem zgłaszania naruszeń są fragmenty zwiastunów gier i filmów, oraz ścieżki dźwiękowe (w tym utwory lecące w tle np. grze).

Co się dzieje w momencie zgłoszenia naruszeń ? Kanał nie jest oczywiście zamykany – w pierwszej kolejności zostaje zablokowana możliwość zarabiania, chyba że właściciel praw autorskich zgodzi się, abyśmy emitowali reklamy w naszym kanale. Oczywiście każde zgłoszenie naruszenia praw autorskich i zablokowanie naszego kanału możemy zakwestionować.

Podsumowanie – kto skorzysta a kto straci na Content ID.

System Content ID nie jest idealny o czym pisałem powyżej – moim zdaniem jest to jednak krok w kierunku większej kontroli nad treścią dostępną w serwisie. Wielu twórców narzekało na łamanie praw autorskich w Youtube i chciało narzędzia, które ukróciłoby ten proceder.

Jeden z najpopularniejszych polskich vlogerów Remigiusz Maciaszek (znany też jako Rock) o całym zamieszaniu mówi w ten sposób:

„To ograniczenie będzie mocno wpływało na produkcję, na filmy, za którymi nie przepadam, a których jest pełno i to nie tylko w Polskim YT, ale także w zagranicznym […] Piekielnie nie podoba mi się to, że są ludzie zwłaszcza za granicą […], którzy wrzucają kompletny, cały materiał z gry w dniu premiery.”

Rock jest entuzjastycznie nastawiony dla nowej formy oceniania treści:

„Zniknie cała masa kiepskich, wtórnych materiałów prezentujących gry. Zostaną tylko te, w które twórca wkłada mnóstwo pracy i posiada co nieco wiedzy na ich temat.”

Osobiście mam wrażenie, że wydawcy gier nie będą zbyt mocno naciskać, aby usunięto materiały, które „de facto” promują ich gry w sieci. Internet to potężna siła marketingowa – bać powinni się więc Ci producenci, którzy nie spełnią wymagań graczy i wypuszczą dość kiepski tytuł – to oni tracą najwięcej.

Przeczytaj również

Jak usunąć reklamy w KMPlayer ? KMPlayer pozbywamy... Jak pozbyć się reklam w programie KMPlayer ? Usuwanie reklam z KMPlayer. The KMPlayer to obok AllPlayera jeden z najpopularniejszych programów do od...
Ile kosztuje reklama na stronach interenetowych? C... Chciałbyś wykupić reklamę na popularnym portalu, lub serwisie internetowym, ale nie wiesz ile będziesz musiał zapłacić? Ujawniam ceny reklam na popula...
Blog komputerowy na Facebooku ! Blog komputerowy Cybernecik oficjalnie pojawił się w sieci społecznościowej Facebook - mam cichą nadzieję, że klikniecie przycisk Lubię To ! Zachęcam ...
Pobieraczek to nie jedyne zagrożenie. Jak nie dać ... Zagrożenia w internecie - strony podobne do Pobieraczek.pl. Jak nie dać się naciągnąć w internecie ? Padłeś ofiarą internetowego oszusta, a może zare...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.