Reklamacje G2A.COM – co zrobić jeżeli zakupiona gra zniknęła?

Od jakiegoś czasu korzystam z serwisu G2A.COM, gdzie dokonuję zakupów elektronicznych wersji gier komputerowych. Nigdy nie miałem problemów z aktywacją kluczy i korzystaniem z zakupionych gier, aż do ostatniego razu. W serwisie, gdzie aktywowałem grę GOG została ona usunięta z nieznanych mi przyczyn, dlatego postanowiłem złożyć reklamację u źródła, czyli G2A. Zobaczcie jak to się zakończyło i co jest istotne podczas składania reklamacji.

reklamacja-w-g2a Reklamacje G2A.COM - co zrobić jeżeli zakupiona gra zniknęła?

Źródło: pixabay.com, jarmoluk

W jaki sposób gra została zabrana z mojej biblioteki?

Kilka miesięcy temu postanowiłem że zakupię grę Game of Thrones firmy Telltale Games, którą szczerze polecam – zwłaszcza fanom serialu. Klucz do gry zakupiłem w serwisie G2A.com, u jednego ze sprzedawców który oferował niższą cenę. Dla osób, które nie miały do czynienia ze wspomnianym serwisem dopowiem tylko, że jest to swego rodzaju portal aukcyjny – możemy kupić klucz do gry u jednego z wybranych sprzedawców (to od nas zależy czy wybierzemy tego tańszego, a może wystawiającego klucze do gier nieco drożej , ale z większą reputacją).  Klucz udało się aktywować w serwisie GOG bez najmniejszych problemów, podobnie jak z pobraniem i uruchomieniem gry.

Kilka tygodni temu postanowiłem, że zainstaluję raz jeszcze wspomnianą grę, aby przypomnieć sobie jej fabułę. Okazało się, że gra zniknęła z biblioteki GOG i nie mogę jej ponownie pobrać. Postanowiłem skontaktować się z pomocą techniczną serwisu GOG, w celu wyjaśnienia całej sytuacji.

Hello

Recently a series of codes was canceled, because these codes were purchased fraudulently, with stolen cards. In such situations, our policy is to cancel such a code, and give the money back to the owner of the stolen card.
Also, please keep in mind that reselling codes purchased on GOG is forbidden according to our User Agreement (3.3).
I would strongly advise that you contact the third-party reseller, whom you most likely bought this code from, and ask for your money back.

When contacting the reseller, please quote my message, which should serve as adequate proof:
Gift code C6697-XXXX-XXXX-XXXX was canceled on 2015-12-16, after the original payment was charged back by the stolen card’s owner’s bank.

We apologize for any inconvenience caused, and appreciate your understanding.

Okazało się, że sprzedawca korzystał z kradzionych kart kredytowych i przy pomocy jednej z nich zakupił klucz, który następnie pozyskałem. GOG polecił, aby skontaktował się ze sprzedawcą i powołał na korespondencję, którą uzyskałem od nich.

Przebieg reklamacji G2A.com

Postanowiłem, że skontaktuję się z serwisem, gdzie dokonałem zakupu klucza – czyli G2A.com, który pośredniczył w transakcji. Serwis jest o tyle przyjemny, że tutaj zamiast korespondencji e-mail mogłem wykorzystać wbudowany czat:

reklamacja-g2a Reklamacje G2A.COM - co zrobić jeżeli zakupiona gra zniknęła?

Co prawda na rozmowę z pracownikiem musiałem poczekać kilkanaście dobrych minut – ale warto było.

Raz jeszcze opisałem całą sytuację – niezbędne było podanie numeru zamówienia, oraz zdjęć z serwisu gdzie aktywowałem grę, oraz zdjęcie korespondencji e-mail z pracownikiem GOG. Spodziewałem się, że pracownik zgłosi sprawę dalej – aby rozpatrzyć moją reklamację – zamiast tego otrzymałem odnośnik do formularza, w którym mogłem złożyć właściwą reklamację. Oczywiście raz jeszcze musiałem wszystko opisać, z umieszczeniem odnośników do zdjęć, które służyły jako potwierdzenie moich słów (głównie chodziło o to, aby pokazać że gra rzeczywiście nie jest dostępna w mojej bibliotece, a znajduje się na liście zamówień).

Spodziewałem się, że rozpatrzenie reklamacji zajmie jakieś 1-2 tygodnie, ale okazało się, że odpowiedź przyszła w ciągu kilku dni:

Greetings,

Thank you for contacting us. After investigating your case, I am happy to inform you that the complaint process is completed and your claim was accepted. The order will be refunded, you will receive a confirmation email soon. We would like to apologize sincerely for the inconvenience you have experienced.

Kind regards,

W ciągu kolejnych godzin pieniądze zostały z powrotem przelane na moje konto. Mam nadzieję, że tego typu problemy w przyszłości będą równie szybko rozpatrywane i że nie jestem tutaj wyjątkiem, jeżeli chodzi o ten serwis. Wiem, że wiele osób omija z daleka tego typu serwisy, ponieważ nie ma zaufania do sprzedających tam osób – ale na własnym przykładzie mogę powiedzieć, że jak na razie nie mogę o serwisie powiedzieć niczego złego.

Przeczytaj również

W Stanach też mają swojego SpiderMana ! Professor ... Z pewnością znacie polskiego SpiderMana w wykonaniu Sylwestra Wardęgi, zresztą jakiś czas temu jeden z jego filmików (Mutant Giant Spider Dog) zyskał ...
Aktualizacja firmware routera. Jak zaktualizować o... Aktualizacja firmware do routera. Jak zaktualizować oprogramowanie routera ? Usuwanie błędów w routerze, poprzez aktualizację softu. Aktualizacja opr...
Trwa wyszukiwanie aktualizacji – problemy z ... Coraz częściej czytam o problemach użytkowników systemu Windows 7, którzy nie mogą zainstalować aktualizacji za pośrednictwem Windows Update. Jeżeli u...
Darmowe czcionki na stronę internetową. Bezpłatne ... Google udostępnia potężną bazę krojów czcionek, które możemy wykorzystać na własnej stronie internetowej. Zaletą Google Fonts jest to, że czcionek nie...

  1. Mi nigdy nie zdarzyła się taka sytuacja. Ale teraz będę wiedział co należy zrobić w razie takiego przypadku. Fajny poradnik na pewno się przyda. Pozdrawiam 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.