Haxball to prosta i darmowa gra wykonana w technologii flash, w której naszym celem jest zdobycie jak największej liczby bramek dla naszej drużyny. Haxball cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród użytkowników internetu ze względu na proste zasady, możliwość gry z poziomu przeglądarki internetowej (nie trzeba niczego instalować), oraz bezpłatny dostęp. W dodatku jest to gra piłkarska, w której nie możemy narzekać na nudę – każda akcja, lub gol drużyny jest wyjątkowy.
Źródło: Źródło: Chwilę zastanawiałem się czy opublikować ten wpis, ale zauważyłem, że coraz więcej osób grających w Haxballa korzysta z tzw. makra, które zwiększa szanse na wygraną. Postanowiłem więc każdemu pokazać w jaki sposób zrobić makro do gry Haxball i jak korzystać z gotowego makra w grze. Oczywiście makro nie sprawi, że za każdym razem będziemy wygrywali – jest ono przydatne dla osób, które umieją z niego korzystać. Może się zdarzyć również, że będziemy przegrywali z osobami, które z makra w ogóle nie korzystają.
Makro do Haxballa:
Na początek wyjaśnię do czego służy makro w grze Haxball i co to właściwie jest to „makro”.
A więc makro to nic innego jak prosta instrukcja, lub polecenie, które wykonuje określone zadania. Makra bardzo często tworzy się po to, aby przyśpieszyć wykonywanie tych samych czynności – możliwe, że znacie je z arkusza kalkulacyjnego Excel.
W grze Haxball makra używa się do tego, aby w bardzo krótkim czasie wykonać kilka czynności jednocześnie np. symulować naciśnięcie klawisza, lub kilku klawiszy jednocześnie. W ten sposób możemy np. bardzo szybko odbić piłeczkę od bandy, albo posłać tzw. „rocketa”.
Makro różni się tym od „normalnej” gry, że jesteśmy w stanie zasymulować kilkukrotne naciśnięcie klawisza w ułamkach sekund – nie bylibyśmy w stanie tak szybko klikać na klawiaturze, gdyby nie makro !
Jak stworzyć makro do gry Haxball ?
Aby stworzyć makro do gry Haxball potrzebny nam będzie program o nazwie AutoHotkey, w którym zdefiniujemy odpowiednie polecenia do wykonania.
Po zainstalowaniu programu, klikamy PPM w dowolnym miejscu na pulpicie i z menu kontekstowego wybieramy opcję Nowy -> AutoHotkey Script:
Skrypty możemy pisać również w zwykłym notatniku, wystarczy na końcu zmienić rozszerzenie pliku tekstowego na .ahk
Gdy utworzymy nowy plik, klikamy na niego PPM i wybieramy pozycję Edit Script, lub Otwórz za Pomocą Notatnika.
Pierwszą rzeczą, którą napiszemy w makro do Haxballa jest aktywacja kodów – nie chcemy przecież, aby działały one cały czas, ale w momencie, gdy je aktywujemy.
~CapsLock::Suspend, % GetKeyState("CapsLock","t") ? "Off" : "On" ; CAPS LOCK to toggle on off
Od teraz, gdy klikniemy klawisz CapsLock makro stanie się aktywne – w ten sam sposób je wyłączamy.
No dobra, ale nasze makro jeszcze niczego nie robi, a chcielibyśmy szybciej naciskać klawisz strzału. Ustalmy więc, że po naciśnięciu spacji zasymulujemy szybkie kilkukrotne naciśnięcie przycisku strzału:
space:: ; Szybkie odbijanie pilki While GetKeyState("space") { Send, {x down} sleep, 20 Send, {x up} sleep, 20 }
Powyższy kod sprawdza, czy został naciśnięty klawisz spacji, a jeżeli tak to po jego naciśnięciu zostaje wysłana instrukcja (Send), która każe symulować przyciśnięcie klawisza X, a następnie zwolnienie klawisza X. Instrukcja Sleep powoduje chwilowe wstrzymanie kodu – gdyby jej nie było moglibyśmy nawet nie zauważyć wykonania makra (działałoby ono strasznie szybko).
Jeszcze lepsze rezultaty otrzymamy, gdy zastosujemy poniższy fragment kodu:
space:: ; Szybkie odbijanie pilki While GetKeyState("space") { Send, {x down} sleep, 10 Send, {x up} sleep, 20 Send, {x down} sleep, 10 Send, {x up} sleep, 20 }
Wystarczy teraz zapisać utworzony skrypt i uruchomić go w programie AutoHotkey – albo po prostu dwukrotnie na niego kliknąć.
Grając w Haxball, należy nacisnąć klawisz CapsLock, aby aktywować makro – od tej chwili każdorazowe naciśnięcie spacji spowoduje uruchomienie kombinacji strzału.
Oczywiście makro może posłużyć również do wielu innych czynności tj. pisanie na czacie, lub wykorzystanie innych kombinacji klawiszy.
A jak ustawic np. na X prosze o szybką odpowiedz!
Zmieniasz główną linijkę:
While GetKeyState(„x”)
A jak ustawić ,żeby klikało szybciej -strzałka w prawo, -strzałka w lewo
Zmniejszasz czas pomiędzy komendami „sleep” -> sleep, 10
a da sie nasatwic na jakin inny klawisz?
Tak, na tej stronie masz listę klawiszy: http://www.autohotkey.com/docs/KeyList.htm
a czy moglbys mi zrobic gotowy wzor? zeby odbijalo sie pilke na ctrl lub shift, lewy oczywiscie, byłbym wdzięczny.
ponieważ tak jak napisales, ze zmienia sie na x, nie dziala
Odbijanie piłki za pomocą lewego przycisku CTRL:
space:: ; Szybkie odbijanie pilki
While GetKeyState(„LControl „)
{
Send, {x down}
sleep, 20
Send, {x up}
sleep, 20
}
Hey hey hey, take a ganedr at what’ you’ve done
czesc czy mozna zrobic tak aby nie bylo widac jak szybko sie iksuje ?
Tak, możesz zmniejszyć, lub zwiększyć częstotliwość przerw.
A można coś takiego, że jak naciskam spację to makro jest włączone a jak puszczam to się wyłącza?
Przecież to działa w taki sposób.
Przemo, a mozesz mi zrobić aby makierko „iksowało” sie lewym kontrolem? bo jakos mi nie wychodzi
jeśli zmienie tam w komendzie „CapsLock” na np: „=” to też będzie się włączało ?
Pomogło mi podczas ligi SzachMat 5-0 Cztery Radosne Kulki, Shandy nie mógł mnie przeiksować. Polecam serdecznie – administrator TheHax
Siema