Zarządzanie relacjami z klientem – o czym warto pamiętać?

Umiejętne zarządzanie relacjami z klientami przekłada się na sukces przedsiębiorstwa. To kluczowy element procesu sprzedaży. Dzięki zbieraniu danych, śledzeniu procesu zakupowego i odpowiedniej obsłudze możemy jeszcze lepiej dostosować ofertę do wymagań klienta i wpłynąć na jego decyzje zakupowe.
rawpixel-623440-unsplash Zarządzanie relacjami z klientem – o czym warto pamiętać?

Satysfakcja klienta

Wiele przedsiębiorstw ukierunkowuje swoje działania na pozyskiwanie nowych klientów. To oczywista droga. Jednak wzrost sprzedaży osiągniemy także dbając o potrzeby obecnych klientów. Dobra obsługa pozwala utrzymać klientów, zwiększać ich poziom satysfakcji oraz zachować lojalność. Warto regularnie wykonywać badania ilościowe w postaci ankiety satysfakcji klientów oraz utrzymywać stały kontakt, oferując produkty i usługi dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. Ponadto dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży i utrzymanie klienta jest dostarczanie nowych korzyści i rozwiązań.

Określanie grupy docelowej

CRM dla firm jest jednym z narzędzi, które pomogą odróżnić wartościowych klientów od tych, którzy nie przyniosą zysków. Warto więc selekcjonować grupy i wyciągać odpowiednie wnioski. Nie możemy spodziewać się wzrostu sprzedaży, jeżeli oferta nie będzie skierowana do odpowiedniej grupy klientów. Monitorując proces sprzedaży możemy szybko zmienić strategię działania. Według badań, usatysfakcjonowany klient opowie o danej firmie dziewięciu innym osobom, czyli potencjalnym klientom.

Efektywne kampanie marketingowe

Jest to kolejna kluczowa kwestia w procesie sprzedaży. Nie możemy pozwolić, aby klient przeglądał treści, które go nie interesują. Aż 74 proc. klientów frustruje się, gdy oglądane reklamy nie są do niego dopasowane. Zatem bardzo ważna jest analiza potrzeb odbiorców i odpowiednie dopasowywanie komunikatów. Efektywne działania marketingowe pozwalają nie tylko pozyskać klienta, ale w dalszej kolejności, utrzymać z nim dobre relacje.

Źródło: Notka PR

Przeczytaj również

Zbuduj własną świecącą lampę w domu! Tym razem materiał dla majsterkowiczów, którzy lubią od czasu do czasu zrobić coś własnego. W wideo znajdziecie instrukcję, która pozwoli Wam w stosun...
Sposób na ominięcie bana na IP! Jak ominąć forumow... Zazwyczaj zaczyna się od ostrzeżeń, jednak gdy one nie skutkują to moderatorzy forum sięgają po bardziej rygorystyczny środek jakim jest całkowity zak...
Jak sprawdzić adres IP do routera ? Jak wejść do u... Sprawdzenie adresu IP routera. Jak odczytać adres IP routera ? Rozwiązanie problemu z pozyskaniem adresu IP routera - komputer nie komunikuje się z ro...
Chip z RFID dla wszystkich obywateli. Czy to możli... Czy już wkrótce każdy obywatel będzie miał obowiązkowo wszczepiany microchip RFID pod skórę? Czym jest ObamaCare i jakie ustawy przygotował rząd Stanó...

One thought on “Zarządzanie relacjami z klientem – o czym warto pamiętać?

  1. Odpowiednie podejście do klienta to podstawowy czynnik, dzięki któremu osiągnąć można sukces 😉 Trzeba jednak czytać różnorodne książki lub uczęszczać w szkoleniach dla firm, gdyż to pomaga.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.