Satysfakcja klienta
Wiele przedsiębiorstw ukierunkowuje swoje działania na pozyskiwanie nowych klientów. To oczywista droga. Jednak wzrost sprzedaży osiągniemy także dbając o potrzeby obecnych klientów. Dobra obsługa pozwala utrzymać klientów, zwiększać ich poziom satysfakcji oraz zachować lojalność. Warto regularnie wykonywać badania ilościowe w postaci ankiety satysfakcji klientów oraz utrzymywać stały kontakt, oferując produkty i usługi dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. Ponadto dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży i utrzymanie klienta jest dostarczanie nowych korzyści i rozwiązań.
Określanie grupy docelowej
CRM dla firm jest jednym z narzędzi, które pomogą odróżnić wartościowych klientów od tych, którzy nie przyniosą zysków. Warto więc selekcjonować grupy i wyciągać odpowiednie wnioski. Nie możemy spodziewać się wzrostu sprzedaży, jeżeli oferta nie będzie skierowana do odpowiedniej grupy klientów. Monitorując proces sprzedaży możemy szybko zmienić strategię działania. Według badań, usatysfakcjonowany klient opowie o danej firmie dziewięciu innym osobom, czyli potencjalnym klientom.
Efektywne kampanie marketingowe
Jest to kolejna kluczowa kwestia w procesie sprzedaży. Nie możemy pozwolić, aby klient przeglądał treści, które go nie interesują. Aż 74 proc. klientów frustruje się, gdy oglądane reklamy nie są do niego dopasowane. Zatem bardzo ważna jest analiza potrzeb odbiorców i odpowiednie dopasowywanie komunikatów. Efektywne działania marketingowe pozwalają nie tylko pozyskać klienta, ale w dalszej kolejności, utrzymać z nim dobre relacje.
Źródło: Notka PR
Odpowiednie podejście do klienta to podstawowy czynnik, dzięki któremu osiągnąć można sukces 😉 Trzeba jednak czytać różnorodne książki lub uczęszczać w szkoleniach dla firm, gdyż to pomaga.