Zarządzanie relacjami z klientem – o czym warto pamiętać?

Umiejętne zarządzanie relacjami z klientami przekłada się na sukces przedsiębiorstwa. To kluczowy element procesu sprzedaży. Dzięki zbieraniu danych, śledzeniu procesu zakupowego i odpowiedniej obsłudze możemy jeszcze lepiej dostosować ofertę do wymagań klienta i wpłynąć na jego decyzje zakupowe.
rawpixel-623440-unsplash Zarządzanie relacjami z klientem – o czym warto pamiętać?

Satysfakcja klienta

Wiele przedsiębiorstw ukierunkowuje swoje działania na pozyskiwanie nowych klientów. To oczywista droga. Jednak wzrost sprzedaży osiągniemy także dbając o potrzeby obecnych klientów. Dobra obsługa pozwala utrzymać klientów, zwiększać ich poziom satysfakcji oraz zachować lojalność. Warto regularnie wykonywać badania ilościowe w postaci ankiety satysfakcji klientów oraz utrzymywać stały kontakt, oferując produkty i usługi dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. Ponadto dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży i utrzymanie klienta jest dostarczanie nowych korzyści i rozwiązań.

Określanie grupy docelowej

CRM dla firm jest jednym z narzędzi, które pomogą odróżnić wartościowych klientów od tych, którzy nie przyniosą zysków. Warto więc selekcjonować grupy i wyciągać odpowiednie wnioski. Nie możemy spodziewać się wzrostu sprzedaży, jeżeli oferta nie będzie skierowana do odpowiedniej grupy klientów. Monitorując proces sprzedaży możemy szybko zmienić strategię działania. Według badań, usatysfakcjonowany klient opowie o danej firmie dziewięciu innym osobom, czyli potencjalnym klientom.

Efektywne kampanie marketingowe

Jest to kolejna kluczowa kwestia w procesie sprzedaży. Nie możemy pozwolić, aby klient przeglądał treści, które go nie interesują. Aż 74 proc. klientów frustruje się, gdy oglądane reklamy nie są do niego dopasowane. Zatem bardzo ważna jest analiza potrzeb odbiorców i odpowiednie dopasowywanie komunikatów. Efektywne działania marketingowe pozwalają nie tylko pozyskać klienta, ale w dalszej kolejności, utrzymać z nim dobre relacje.

Źródło: Notka PR

Przeczytaj również

Ile można zarobić na Youtube. Zarabianie na filmik... Zarabianie na Youtube - jakie są zarobki na Polskim YT ? Co trzeba zrobić, aby zarabiać na Youtube. Ile można zarobić na Youtube ? Ile zarabiają najpo...
Ile kosztuje (nie) legalny Windows ? Kary za posia... Kary za nielegalnego Windowsa. Co grozi za posiadanie pirackiego systemu Windows ? Ile kosztuje nielegalny Windows ? Podejrzewam, że wśród czytelnikó...
Trailer fanów gry Grand Theft Auto 5. GTA 5 w norm... Trailer gry Grand Theft Auto 5 w prawdziwym życiu. Ciekawy trailer GTA 5 Real Life - musisz to zobaczyć ! Jako, że mamy obecnie weekend postanowiłem ...
Regulamin sklepu, a prawo konsumenta. Jak skuteczn... Kupiłeś buty, które w niedługim czasie się rozleciały, albo zestaw komputerowy, z którym notorycznie są jakieś problemy, a może telefon, który raz dzi...

One thought on “Zarządzanie relacjami z klientem – o czym warto pamiętać?

  1. Odpowiednie podejście do klienta to podstawowy czynnik, dzięki któremu osiągnąć można sukces 😉 Trzeba jednak czytać różnorodne książki lub uczęszczać w szkoleniach dla firm, gdyż to pomaga.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.