4 kroki do skutecznego SMS marketingu

Dla wielu przedsiębiorców kampanie SMS-owe jawią się jako drogie i mało skuteczne. Czy rzeczywiście tak jest? Nasze doświadczenie pokazuje, że to nieprawda. Wysyłka SMS-ów potrafi przynieść naprawdę spektakularny efekt (wystarczy wspomnieć, że SMS marketing zapewnia niemal 100% odczytywalności wiadomości), a ponadto jest znacznie tańsza niż np. wydruk i dystrybucja drukowanych ulotek. Jak wykorzystać potencjał tego narzędzia marketingowego? Oto X zasad, które sprawią, że zostaniesz mistrzem SMS marketingu!
2 4 kroki do skutecznego SMS marketingu

Zbierz własną bazę danych

… i zapomnij o kupowaniu! Zebranie odpowiedniej ilości danych teleadresowych może być czasochłonne, ale z całą pewnością jest opłacalne. Kupując bazę numerów telefonicznych zbyt dużo ryzykujesz. Po pierwsze, zrealizowanie wysyłki SMS-ów do bazy danych o niepewnym pochodzeniu może okazać się nielegalne i przysporzyć Ci dużo problemów prawnych. Co więcej, SMS-y wysyłane do baz kupionych odnoszą znacznie niższą skuteczność. Takie zagrania mogą skutkować umieszczeniem Twojego numeru na czarnej liście niejednej osoby i znaczący spadek reputacji Twojej firmy. Lepiej będzie, jeśli postawisz na jakość, nie na ilość.

Daj odbiorcy coś wartościowego

Zanim wyślesz SMS-a do setki osób, zastanów się czy sam chciałbyś go dostać. Zadbaj o to, aby było w nim coś interesującego, przyciągającego uwagę i żeby odbiorca mógł wynieść z niego jakąś realną korzyść. Daj mu powód, żeby wykonać jakąś akcję i spraw, aby ten kolejny krok był dla niego jasny. Do SMS-a dołącz np. link do swojej strony lub zamieść w nim adres najbliższego sklepu stacjonarnego sygnowanego Twoim logotypem.

Automatyzuj to, co da się zautomatyzować

Wysyłka 1 000 SMS-ów numer po numerze to katorga, nie mówiąc już o jeszcze większych baz danych. Aby oszczędzić czas i zwiększyć efektywność swojej pracy, korzystaj z narzędzi, które zautomatyzują znaczną część całego procesu. Narzędzia takie jak edrone nie tylko wyślą SMS-y w najlepszym momencie, ale też pogrupują Twoich klientów np. według częstotliwości dokonywanych na Twojej stronie zakupów lub wartości koszyka danego kontrahenta.

Działaj z rozmachem, ale nie przesadź

Zanim wyślesz pierwszego SMS-a do swoich odbiorców, zastanów się, czy jednorazowa wiadomość tekstowa wystarczy. Jak pokazuje praktyka, lepsze rezultaty przynoszą długotrwałe i dobrze przemyślane kampanie. Zastanów się nad tym, czy warto przypominać swoim klientom o trwającej właśnie promocji kilkukrotnie, czy może włączyć akcje SMS marketingową do większego projektu, jakiejś szerzej zakrojonej akcji promocyjnej. Pamiętaj jednocześnie, aby nie przesadzić w drugą stronę. Zbyt częste, nachalne SMS-owanie może być najkrótszą drogą do czarnej listy kontaktów Twojego klienta. Wyczucie czasu to absolutna podstawa!

SMS marketing to wciąż niedoceniana metoda promocji, którą warto poznać nieco bliżej. Wysyłka SMS-ów do odpowiednio przygotowanej bazy numerów może przynieść realne korzyści – znaczący wzrost sprzedaży oraz polepszenie reputacji Twojej firmy. Należy jednak pamiętać, aby nie dzielić skóry na niedźwiedziu i podejść do tego tematu z rozmysłem. Tylko dobrze zaplanowana kampania SMS-owa ma szansę na prawdziwy sukces.

Źródło: Notka PR

Przeczytaj również

Jak sprawdzić adres IP do routera ? Jak wejść do u... Sprawdzenie adresu IP routera. Jak odczytać adres IP routera ? Rozwiązanie problemu z pozyskaniem adresu IP routera - komputer nie komunikuje się z ro...
Najlepsze smartfony na targach MWC 2018 – TOP 3 Targi MWC to organizowana każdego roku impreza poświęcona nowinkom technologicznym, m.in. smartfonom. Tegoroczna edycja przyniosła naprawdę rewolucyjn...
Szybkie logo na stronę internetową. Jak zrobić log... Tworzenie własnego loga. Strona do tworzenia własnego loga za darmo. Jak stworzyć logo w internecie za darmo. Własne logo za darmo, bez używania progr...
Przetestuj kod PHP bez konieczności zakładania ser... Uczysz się programowania w języku PHP, napisałeś skrypt, który chciałbyś przetestować bez konieczności instalowania serwera - w tym poradniku dowiesz ...

19 thoughts on “4 kroki do skutecznego SMS marketingu

  1. Marusio says:

    Szczerze to trochę się już interesuje tematami wokół marketingu, bo studia mnie trochę zaangażowały, ale ogólnie nie słyszałem nawet o sms marketingu, a czytam sporo maagzynów typu social media manager, czy online marketing , blogi itp… Także duży plus i na pewno skłoni mnie to do częstszych wizyt 🙂 Dzięki !

  2. Również uważam, że nie jest to zbyt korzystna forma marketingu i raczej nasza firma nie będzie dobrze postrzegana rozsyłając spamy smsami.

  3. Jak dla mnie najważniejszą z tych rad jest zadanie sobie pytania czy sami chcielibyśmy dostać taką wiadomość. Niektórzy chyba pomijają ten krok i jakością swoich wiadomości znacząco zniechęcają do siebie. 😉

  4. Baza danych to podstawa, trzeba mieć ją żeby zacząć taki skuteczny marketing smsowy tylko skąd to pozyskać trzeba by zorganizować może jakiś konkurs sms i wtedy może ludzie zainteresowani by się zebrali i jakiś zalążek bazy by już był.

  5. Post dobrze informujący ale żeby zdobyć taką „dobrą” bazę danych i zaciekawić daną osobę – będzie naprawdę ciężko 🙂 Typowo spamerskie.. No chyba, że będzie sposób na „zwabienie” ludzi swoją treścią bądź konkursami – to już inna bajka 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.