Centrala Voip – co to jest i dlaczego warto z niej skorzystać?

Telefonia VoIP przez długi czas zarezerwowana była wyłącznie dla największych firm i instytucji. Internet nie był powszechny, był też kosztowny, zatem nie każdy mógł pozwolić sobie na takie udogodnienie. Dziś centrala VoIP może stać się integralną częścią każdej firmy, a nawet mogą zdecydować się na nią klienci prywatni. Czym jednak jest telefonia VoIP i dlaczego warto z niej korzystać?
voip Centrala Voip – co to jest i dlaczego warto z niej skorzystać?

Krótka historia telefonii VoIP

Za początek telefonii VoIP wypadałoby przyjąć jakąś datę związaną z rozwojem Internetu – w końcu są to połączenia telefonii internetowej. Jednak, początek VoIP kojarzy się przede wszystkim z opracowaniem protokołu przesyłu głosu. Został on opracowany w latach 70. ubiegłego wieku przez Danny’ego Cohen’a. Protokół ten nie został jednak udostępniony od razu – stało się to dopiero w roku 1991. Wcześniej rozwiązanie to wykorzystywane było przez Departament obrony Stanów Zjednoczonych.

Pierwsza aplikacja stworzona, która umożliwiała głosowy kontakt z wykorzystaniem internetu została opracowana przez Johna Walker’a. Do zespołu dołączył również Braian Wiles. Szybko powstawały nowe aplikacje, aż w końcu pojawił się telefon internetowy. W Polsce, na telefonię komórkowa musieliśmy poczekać kilka lat, ale dziś możemy już swobodnie korzystać z osiągnięć nowoczesnej technologii.

Dla kogo centrala Voip?

Gdzie może przydać się centrala VoIP? Oczywiście przede wszystkim w firmach i instytucjach. Jako pierwsza w Polsce z telefonii internetowej korzystała Straż Graniczna. Następnie duże firmy, korporacje i instytucje. Dzisiaj, Centrala VoIP już nikogo nie dziwi: stosuje się ją w firmach każdej wielkości, a także w domach prywatnych. Dzięki wdrożeniu telefonii internetowej znacznie obniżają się koszty i usprawnia się komunikacja – zarówno pomiędzy pracownikami, jak i pomiędzy klientami a firmą. Z VoIP korzystają różne firmy. Z powodzeniem VoIP można stosować prowadząc sklep internetowy, wykorzystywany jest w szpitalach, czy w hotelach. Najczęściej telefonię internetową wybierają mikro i małe firmy – jest to najliczniejsza grupa gospodarcza w naszym kraju, której zależy na optymalizacji kosztów, elastyczności, a także pełnej mobilności.

Co zapewnia centrala VoiP

Nowoczesne rozwiązania zapewniają przede wszystkim:

  • niższe koszty,
  • oszczędność czasu,
  • mobilnośc,
  • większą elastyczność,
  • wysoka jakość połączeń,
  • gromadzenie danych w jednym miejscu,
  • możliwość korzystania z menu IVR (przejście do pożądanej opcji, np. reklamacje – wciśnij 1, rozmowa z konsultantem – wciśnij 2, etc.),
  • możliwość korzystania z bezpłatnej i szybkiej pomocy technicznej,
  • możliwość korzystania z bezpłatnych połączeń wewnątrz konkretnej sieci operatora,
  • bardzo proste zarządzanie centralą VoIP.

Wirtualna centrala VoIP nie ma nic wspólnego z centralami, które znamy sprzed wielu lat. Dziś centrale umieszczone są w naszych komputerach, w urządzeniach mobilnych – nie zajmują miejsca oraz nie wymagają specjalistycznej wiedzy, ani dużej ilości osób do jej obsługi. Centrala VoIP umożliwia m.in.:

  • nagrywanie połączeń,
  • tworzenie kampanii call center,
  • tworzenie kolejki połączeń.

Wybór usług jest bardzo duży. Szukając najodpowiedniejszej firmy, warto zwrócić uwagę nie tylko na ceny, ale również na korzyści dodatkowe oraz na złożoność interfejsu – powinien być jak najprostszy dla użytkownika. Decydując się na VoIP należy pamiętać również o tym, aby łącze internetowe było stabilne.

Przyszłość telefonii internetowa

Nie ma wątpliwości co do tego, że telefonia internetowa będzie się rozwijać. Coraz częściej z telefonii internetowej korzystają osoby prywatne, zmniejszając w ten sposób koszty połączeń. Należy również podkreślić, że korzystanie z VoIP jest po prostu wygodne – dziś nie potrzeba dużych centrali – wystarczy aplikacja. Elastyczność, mobilność, optymalizacja czasu i kosztów – wszystko to sprawia, że telefonia internetowa jest bardzo atrakcyjna i zapewne w najbliższym czasie nie będzie dla niej alternatywy.

Źródło: Notka PR

Przeczytaj również

Zabezpieczamy dane w chmurze wykorzystując Huyara ... Przechowywanie danych w chmurze to bardzo wygodne rozwiązanie umożliwiające dostęp do zgromadzonych na niej danych wykorzystując niemal dowolne urządz...
Jak wykorzystać Raspberry Pi ? Zastosowania dla Ra... Zastosowania Raspberry Pi ? Gdzie wykorzystać malinkę i czy warto ją kupić ? Jeżeli lubisz majsterkowanie i nowe technologie to z pewnością zaintere...
Czy kasa fiskalna online ułatwi życie przedsiębior... Przedstawiono nowoczesny typ kas rejestrujących (kas online), jakie są zaopatrzone w funkcję gwarantującą wysyłanie – w sposób mechaniczny oraz be...
Budujemy migającą kostkę LED. Jak zbudować Led Cub... Zbliżają się święta, co oznacza że wkoło robi się naprawdę kolorowo - wszędzie można znaleźć świecące choinki, oraz różnego rodzaju migające światełka...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.