Centrala Voip – co to jest i dlaczego warto z niej skorzystać?

Telefonia VoIP przez długi czas zarezerwowana była wyłącznie dla największych firm i instytucji. Internet nie był powszechny, był też kosztowny, zatem nie każdy mógł pozwolić sobie na takie udogodnienie. Dziś centrala VoIP może stać się integralną częścią każdej firmy, a nawet mogą zdecydować się na nią klienci prywatni. Czym jednak jest telefonia VoIP i dlaczego warto z niej korzystać?
voip Centrala Voip – co to jest i dlaczego warto z niej skorzystać?

Krótka historia telefonii VoIP

Za początek telefonii VoIP wypadałoby przyjąć jakąś datę związaną z rozwojem Internetu – w końcu są to połączenia telefonii internetowej. Jednak, początek VoIP kojarzy się przede wszystkim z opracowaniem protokołu przesyłu głosu. Został on opracowany w latach 70. ubiegłego wieku przez Danny’ego Cohen’a. Protokół ten nie został jednak udostępniony od razu – stało się to dopiero w roku 1991. Wcześniej rozwiązanie to wykorzystywane było przez Departament obrony Stanów Zjednoczonych.

Pierwsza aplikacja stworzona, która umożliwiała głosowy kontakt z wykorzystaniem internetu została opracowana przez Johna Walker’a. Do zespołu dołączył również Braian Wiles. Szybko powstawały nowe aplikacje, aż w końcu pojawił się telefon internetowy. W Polsce, na telefonię komórkowa musieliśmy poczekać kilka lat, ale dziś możemy już swobodnie korzystać z osiągnięć nowoczesnej technologii.

Dla kogo centrala Voip?

Gdzie może przydać się centrala VoIP? Oczywiście przede wszystkim w firmach i instytucjach. Jako pierwsza w Polsce z telefonii internetowej korzystała Straż Graniczna. Następnie duże firmy, korporacje i instytucje. Dzisiaj, Centrala VoIP już nikogo nie dziwi: stosuje się ją w firmach każdej wielkości, a także w domach prywatnych. Dzięki wdrożeniu telefonii internetowej znacznie obniżają się koszty i usprawnia się komunikacja – zarówno pomiędzy pracownikami, jak i pomiędzy klientami a firmą. Z VoIP korzystają różne firmy. Z powodzeniem VoIP można stosować prowadząc sklep internetowy, wykorzystywany jest w szpitalach, czy w hotelach. Najczęściej telefonię internetową wybierają mikro i małe firmy – jest to najliczniejsza grupa gospodarcza w naszym kraju, której zależy na optymalizacji kosztów, elastyczności, a także pełnej mobilności.

Co zapewnia centrala VoiP

Nowoczesne rozwiązania zapewniają przede wszystkim:

  • niższe koszty,
  • oszczędność czasu,
  • mobilnośc,
  • większą elastyczność,
  • wysoka jakość połączeń,
  • gromadzenie danych w jednym miejscu,
  • możliwość korzystania z menu IVR (przejście do pożądanej opcji, np. reklamacje – wciśnij 1, rozmowa z konsultantem – wciśnij 2, etc.),
  • możliwość korzystania z bezpłatnej i szybkiej pomocy technicznej,
  • możliwość korzystania z bezpłatnych połączeń wewnątrz konkretnej sieci operatora,
  • bardzo proste zarządzanie centralą VoIP.

Wirtualna centrala VoIP nie ma nic wspólnego z centralami, które znamy sprzed wielu lat. Dziś centrale umieszczone są w naszych komputerach, w urządzeniach mobilnych – nie zajmują miejsca oraz nie wymagają specjalistycznej wiedzy, ani dużej ilości osób do jej obsługi. Centrala VoIP umożliwia m.in.:

  • nagrywanie połączeń,
  • tworzenie kampanii call center,
  • tworzenie kolejki połączeń.

Wybór usług jest bardzo duży. Szukając najodpowiedniejszej firmy, warto zwrócić uwagę nie tylko na ceny, ale również na korzyści dodatkowe oraz na złożoność interfejsu – powinien być jak najprostszy dla użytkownika. Decydując się na VoIP należy pamiętać również o tym, aby łącze internetowe było stabilne.

Przyszłość telefonii internetowa

Nie ma wątpliwości co do tego, że telefonia internetowa będzie się rozwijać. Coraz częściej z telefonii internetowej korzystają osoby prywatne, zmniejszając w ten sposób koszty połączeń. Należy również podkreślić, że korzystanie z VoIP jest po prostu wygodne – dziś nie potrzeba dużych centrali – wystarczy aplikacja. Elastyczność, mobilność, optymalizacja czasu i kosztów – wszystko to sprawia, że telefonia internetowa jest bardzo atrakcyjna i zapewne w najbliższym czasie nie będzie dla niej alternatywy.

Źródło: Notka PR

Przeczytaj również

WordPress jak napisać własną wtyczkę – podst... Własny plugin do WordPressa. Jak stworzyć wtyczkę do WP - podstawy tworzenia wtyczek. Coraz więcej osób zakłada blogi, a nawet rozbudowane portale op...
Kupujemy tanie gry w internecie, czyli jak znaleźć... Kupowanie gier komputerowych przez internet ma wiele zalet - to między innymi zakup bez wychodzenia z domu, ale również możliwość porównania wielu ofe...
4 kroki do skutecznego SMS marketingu Dla wielu przedsiębiorców kampanie SMS-owe jawią się jako drogie i mało skuteczne. Czy rzeczywiście tak jest? Nasze doświadczenie pokazuje, że to niep...
Czy certyfikat SSL jest niezbędny podczas prowadze... Coraz częściej zdarza się, że podmioty prowadzące swój biznes online natrafiają na oszustów chcących wyłudzić od nich pieniądze. Podają się za prawnik...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.